Kirjattu kirje postista KIMO 1971 käyttömerkein Hkiin




Kuvaus
KIMO -nimisestä postista 7.12.1971 lähetetty 2.painoluokan (30 grammaa) kirjattu kirje Helsinkiin, tuloleima Helsinki 13 8.12.1971.
Kimo -niminen posti oli perustettu 1.1.1949 Oravaisten kuntaan II.:n luokan postina, muuttui I:n luokan postiksi 1.1.1955. Kirjetaksa 1.1.1970-31.3.1973 oli 1. painoluokassa 0,50 markkaa ja tässä (yli 20 gr) 0,80 markkaa. Kirjausmaksu samana ajankohtana oli 0,80 markkaa, joten siis kirjeen päällä 0,10 markan (nro 556) ja 5 kappaleen 0,30 markan (nro 605) merkeistä muodostuu tuo oikea taksa 1,60 markkaa. En ole tutkinut kirjeellä olevien merkkien paperilaatuja. Parhaassa tapauksessa voi olla yllätyksiä??
Mukava Kimo-postin kirjauslipuke nro 00101.
Sopiva kohde taksa- ja leimakerääjille.
Myyjä
Toimitus ja maksu
Huutohistoria
Ei huutoja vielä.

















