NATSI-SAKSA 1940 KERAAMINEN KANNELLINEN ERIT.HYVÄK, KULHO







Kuvaus
erittäin hyväkuntoinen kulho tai sokerikko, korkeus noin 12cm korkin kanssa
leveys pohjasta n 11 cm
pohjassa natsisaksa hakaristi kotkalla,M KPM 1940
ties vaikka olisi ollut itse aatun ( hitler ) pöydässä ?
tässä tekoäly yhteenvetoa
Vuoden 1940 KPM-sokerikko (Königliche Porzellan-Manufaktur Berlin), joka on peräisin natsi-Saksan ajalta, on merkittävä historiallinen esine. Tämän ajanjakson (1933–1945) KPM-posliini tunnetaan korkeasta laadustaan, mutta myös natsi-Saksan viranomaisten, kuten Luftwaffe-ilmavoimien, käyttämistä leimoista.
Tässä keskeiset tiedot 1940-luvun KPM-posliinista:
Leimat ja tunnukset: Vuonna 1940 valmistetussa posliinissa on usein sininen valtikka (sceptre) -leima. Natsi-Saksan viralliset tilaustyöt (kuten sotilaskäyttöön tarkoitetut) sisälsivät usein myös Wehrmachtin tai Luftwaffen kotkan hakaristillä, valmistajan merkin "KPM" ja vuosiluvun, kuten "1940".
Tuotanto ja tyyli: Vaikka sota-aikana tuotantoa rajoitettiin, KPM valmisti yhä korkealaatuista posliinia, usein yksinkertaistetuissa tai klassisissa malleissa (esim. Urbino-sarja, joka oli suosittu 1930-luvulla Bauhaus-vaikutteiden myötä).
Sotahistoriallinen arvo: Natsi-merkein (Kotka/Hakaristi) varustetut KPM-esineet ovat erittäin haluttuja keräilijöiden keskuudessa, erityisesti "Luftwaffe" tai "Kriegsmarine" -merkityt sotilasosien esineet.
hakusana, natsi-saksa, kolmas valtakunta,keramiikka, antiikki, vintage, 1940
mh sä all ruskea pahvilaatiiko !
Myyjä
Toimitus ja maksu
Huutohistoria
Ei huutoja vielä.


















